piątek, 18 września 2015

Jak przyciągnąć klienta do naszego gabinetu kosmetycznego?

Dzisiaj zastanowimy się co robić, aby zyskać więcej klientów w naszych salonach kosmetycznych.
Każdy posiadacz swojego kosmetycznego biznesu, niejednokrotnie zadaje sobie pytanie: co zrobić, aby klienci skorzystali z oferowanych przez niego usług? Co więcej, aby chętnie do niego wracali?
Niewątpliwie, w dobie kryzysu i przy tak dużej konkurencji na rynku kosmetycznym nie jest to łatwe zadanie, aczkolwiek możliwe do wykonania. Myślę, iż przede wszystkim powinniśmy się skupić na urządzeniach jakimi posługujemy się podczas świadczenia usług naszym klientom. Nasz sukces, jest w znacznej mierze uzależniony właśnie od nich. Im bardziej profesjonalne urządzenia tym większa satysfakcja i zadowolenie naszych klientów.


Wellyss Profesjonalne Urządzenia Kosmetyczne 


Musimy pamiętać o istniejącej zasadzie: wydamy dziesięciokrotnie więcej, aby pozyskać nowego klienta, niż zatrzymać stałego. Pozyskanych klientów traktujemy z szacunkiem, słuchamy ich potrzeb, jesteśmy dla nich otwarci, dbamy o nich. Pamiętajmy, nigdy nie możemy osiąść na laurach. Dostosowujemy się do potrzeb i oczekiwań naszych klientów, w przeciwnym razie udadzą się gdzie indziej.



 Witryna naszego gabinetu okazuje się być niezwykle ważna. Wszyscy jesteśmy wzrokowcami, dlatego musi ona być widoczna, ciekawa i przyciągająca nasz wzrok. Pamiętajmy również aby co jakiś czas ją zmieniać, podobnie jak nie zapominajmy o wprowadzaniu nowych ofert. Powinniśmy dobrze wyeksponować nasz gabinet jeżeli chcemy być zauważeni. Przedmiotami, które mogą znaleźć się na witrynie mogą być kosmetyki, muszle, świeże kwiaty. Kolorystyka powinna rzucać się w oczy, jest ona już jednak uzależniona od naszego indywidualnego gustu.


Wnętrze naszego gabinetu musi być przyjazne zmysłom. Niezwykle ważny jest przyjemny zapach. Zmysł powonienia ma bardzo silny związek z reakcjami emocjonalnymi każdego człowieka. Zapach może przyciągnąć lub odstraszyć i jest z pewnością wizytówką gabinetu. Użyjmy gotowych roztworów zapachowych, możemy je rozpylić za pomocą atomizera lub olejków eterycznych, które zmieszamy z wodą w kominku aromaterapeutycznym. Pamiętajmy, że zapach możemy dobrać do pory dnia. Rano: cytrusy, ylang ylang, rozmaryn. Po południu: mirra, wanilia a wieczorem: odprężenie z pewnością przyniesie zapach lawendy.









Delikatna, kojąca muzyka w tle okazuje się również doskonałym dodatkiem uzupełniającym idealną całość. I wreszcie pora zwrócić uwagę na personel. Jest on niezwykle ważny. Dobrze przeszkolony, przyjazny zawsze uśmiechnięty i profesjonalny. Posługujący się tylko urządzeniami najwyższej jakości.


W gabinecie powinny być przyjęte ogólne zasady, których powinni trzymać się wszyscy członkowie personelu. Stwórzmy pewnego rodzaju regulamin, zatrudniając nową kadrę przekazujmy zasady panujące w gabinecie już na samym początku współpracy. Z pewnością dzięki temu unikniemy zbędnych nieporozumień i wpłynie to na jakość świadczonych usług.

Zródło:
wellyss

3 komentarze:

  1. Świetny wpis, dokładnie na takie aspekty patrzę gdy wybieram salon kosmetyczny, do którego się wybiorę. Dużą robotę robią świeże kwiaty, to znak, że stale ktoś dba o wystrój wnętrza :) Bardzo lubię też delikatną muzykę i jakiś ładny rozpylony zapach. Teraz dużo daje też budowanie swojej marki w internecie, bo to czasami pierwszy krok aby sprawdzić jakąś firmę. Necon super opiekują się swoim klientem klik.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie nigdy jeszcze nie miałem okazji pracować z marketingiem dla takiego salonu. Muszę natomiast przyznać,że jak przeczytałem wpis https://push-ad.com/blog/7-praktycznych-przykladow-wykorzystania-marketing-automation/ to jestem przekonany, że marketing automation jest bardzo fajną sprawą do tych rzeczy.

    OdpowiedzUsuń